Dňa 15. októbra vypršal šiesty, už viackrát odložený termín, ktorý sa týkal projektovania úseku Poarta Sălajului-Zalău-Nușfalău ako súčasti Transilvánskej diaľnice (41 km). Plánovaná trasa zahŕňa aj podzemný dvojitý tunel, ktorého dĺžka dosahuje 2,8 kilometra v každom smere pod pohorím Meseș v regióne Sălaj. CNAIR v utorok zverejnila na národnom portáli verejného obstarávania, že nový termín je 31. októbra 2024. Táto úprava predstavuje približne dvojtýždňové predĺženie v porovnaní s predtým stanoveným termínom na 15. októbra. Od konca apríla CNAIR viackrát odložila termín, najskôr štyrikrát o jeden mesiac a potom dvakrát o dva týždne, aby zvolila víťaza spomedzi troch ešte súťažiacich spoločností. Súťaž bola spustená už vo februári 2023. CNAIR opäť oznámila odklad, hoci jej hovorca, Alin Șerbănescu, predtým tvrdil, že termín 15. október by bol najneskôr na rozhodnutie. Tak sa nestalo. Europa Liberă tiež napísala, že za odkladmi termínov môže stáť aj nedostatok financií, podľa prezidenta združenia Pro Infrastructura, Ionuța Ciureu. Hlavným zdrojom financovania diaľnic v Rumunsku, Dopravný program 2021-2027, je už prekročený. Rozpočet na investície do cestnej infraštruktúry je približne 5,5 miliardy eur, zatiaľ čo celková hodnota programu je 9,6 miliardy eur (z toho 4,6 miliardy eur z európskych zdrojov), ale celková hodnota zazmluvnených a dražených projektov je oveľa vyššia, povedal Ciurea. „Nie je to o financovaní.
Problémom je obrovské množstvo spracovateľnej administratívy, príloh a hodnotení situácie,“ vyjadril sa vtedy Șerbănescu. Najväčšia hodnota diaľničnej zmluvy Zmluva má hodnotu najväčšiu, akú kedy v Rumunsku ohlásili na projektovanie a realizáciu jednej diaľnice, jej suma sa odhaduje na 1,5-1,76 miliardy eur. Z pôvodných siedmich účastníkov zostali v súťaži tri spoločnosti: rumunská UMB, turecká Makyol a talianska Webuild. Tieto spoločnosti majú v Rumunsku väčšinu stavebných zmlúv na cestnú infraštruktúru. UMB pracuje na približne 350 km rýchlocestách v Rumunsku, vrátane všetkých úsekov na moldavskej diaľnici A7 medzi Buzău a Pașcani, rýchloceste Craiova-Pitești a dvoch úsekoch na Transilvánskej diaľnici. WeBuild pracuje na dvoch úsekoch diaľnice medzi Sibiu a Pitești, a je tiež realizátorom známeho brăilského mosta, a plní aj železničné zmluvy. Makyol pracuje na štyroch úsekoch diaľnice Sibiu-Făgăraș (A13), a tiež na jednom úseku materiálovej prepravy na A7 v spolupráci s inou tureckou spoločnosťou, Nurol. Vysoká hodnota získateľnej zmluvy poskytuje víťaznej spoločnosti finančné zabezpečenie na niekoľko rokov, preto je pochopiteľná veľká konkurencia – predtým povedal Alin Șerbănescu pre Europa Liberá. Spoločnosti majú k dispozícii seriózne tímy právnikov špecializovaných na infraštruktúrne zmluvy, čo vytvára ďalší tlak na strany, vysvetlil. Potrebné objasnenia medzi účastníkmi a konania proti CNAIR tiež spôsobili potrebu pozastavenia procesov a opravných opatrení vykonaných štátnou firmou. Výberové konanie bolo spustené už pred viac ako pol rokom, vo februári 2023, po tom, čo vláda schválila vyšší rozpočet, ako sa pôvodne ohlásilo v roku 2022.